Jesus sa:



"Kom till mig, alla ni som sliter och är tyngda av bördor, så ska jag ge er vila. Ta på er mitt ok och lär av mig, för jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då ska ni finna ro för era själar, för mitt ok är milt och min börda är lätt."
- Matt 11:28-30

Populära inlägg i den här bloggen

Vad säger Bibeln om att röka hasch?

Vad säger Bibeln om droger?

Kommer barn som dött i missfall, abort eller i samband med födseln att uppväckas i uppståndelsen?

Den Islamiska Antikristen och den Falske Profeten: Börjar med Jesus och Styggelsen

"Antikrist: Islams väntade Messias" - En jämförelse av islamisk eskatologi med Bibeln

Det är inte avhållandet av mat eller andra ritualer som ger Gud ära, utan kärleken till Gud och våra medmänniskor!

Bör kristna hålla sabbaten? - av Anthony Buzzard.

Överser Bibeln med slaveri?

Blodsutgjutelsen i Bibeln presenteras som Historia, men blodsutgjutelsen i Koranen är dess Doktrin.