Stolta HBTQ-kristna är ungefär lika "kristna" som anarkister = dvs inte alls!

     "Det ska komma en tid då människor inte längre står ut med den sunda läran utan samlar åt sig mängder av lärare efter sina egna begär, så som det kliar i deras öron att få höra. De vägrar att lyssna till sanningen och vänder sig till myter" (2 Tim 4:3-4).

     "Mina älskade, trots min stora iver att skriva till er om vår gemensamma frälsning fann jag det nödvändigt att skriva och mana er fortsätta kämpa för den tro som en gång för alla har överlämnats åt de heliga. 
Hos er har det nämligen nästlat sig in vissa personer vars dom för länge sedan är förutsagd i Skriften. De är gudlösa, de förvränger vår Guds nåd till försvar för omoral och förnekar vår ende Mästare [Δεσπότην] och Herre, Jesus Kristus.
Så är det också med Sodom och Gomorra och städerna däromkring, som på samma sätt kastade sig ut i sexuell omoral och följde onaturliga begär. De står som ett varnande exempel och får sitt straff i evig eld. 
Ändå skändar dessa drömmare på samma sätt sin kropp. De föraktar herradöme och hånar höga makter. De klagar missnöjt över sitt öde och följer sina begär, de är stora i orden och smickrar dem som de har nytta av" (Jud 3-4, 7-8, 16).

     För ett tag sen stötte jag på en man som riktade väldigt arg kritik mot kristna för att vara:"bakåtsträvande och fördömande när de (kristna) säger att det enligt Bibeln är fel att vara HBTQ!", att de "använder ett felaktigt och kränkande språk när de pratar om homosexuella!" eftersom de "borde förstå att det inte är en livsstil som man kan välja!" Han efterfrågade "mer kärlek och respekt istället för skuldbeläggande och fördömande!"

Nu är hela den här HBTQ-grejen inget som egentligen intresserat mig särskilt mycket. Men att vara mindre intresserad betyder inte att man saknar kunskap - och det kan också vara så att man tycker att något är så förkastligt att man helt enkelt inte vill ha med det att göra. Men det här var nåt annat, tänkte jag, eftersom denne man som förespråkade HBTQ dessutom påstod att han var kristen! Så min första tanke var frågan om han överhuvudtaget hade läst Bibeln (?) varvid jag genast tänkte att, nej förmodligen inte, för varför hävda att man är kristen när man samtidigt anklagar Bibeln (!?) och vill göra om på det Bibeln säger?... så något manade mig till att fråga:

          "Vet du inte att Bibeln fördömer homosexuella handlingar? Vissa drag hos oss är kanske djupt rotade men, som kristen måste de undvikas. För till skillnad mot djur som styrs av instinkter, så kan människor välja att inte enbart låta sig styras av känslor. Gud är förlåtande och älskar alla människor, dock godkänner Han inte vissa handlingar, däribland homosexualitet. (1 Kor 6:9-10, Kol 3:5) Om du inte vill acceptera Bibelns lära, så finns det kanske andra böcker/trosinriktningar...? Bibeln ska vara de kristnas rättesnöre och om du vill bekänna dig som en kristen så borde du studera den, istället för att försöka "skriva om" den."

     Jag tänkte på hur många människor historien igenom i tusentals år fått göra genomgripande förändringar i sina liv, "tagit av sig" sina gamla personligheter och tagit avstånd från "köttsliga begär" osv, på grund av att de lärt känna Gud och Jesus Kristus och fattat kärlek till sanningen i Bibeln som dem fått kunskap i. (1 Kor 6:9-11, Efes 4:14-32, Kol 3:9-10, Gal 5:19-21) Just därför har de gjort så stora förändringar i sina liv som i många fall inneburit mycket ansträngning och osjälviska uppoffringar, ja till och med förföljelse och livsfara. Och så nu plötsligt kommer det en massa folk stolt marscherande med regnbågsflaggor som påstår sig vara kristna och att Bibeln inte alls menar det den säger... utan helt tvärtom!?

Varför insisterar de på att kalla sig kristna? Varför startar de inte upp en ny religion istället? Vem är dessa människor som tror de kan vända upp och ner på Bibeln och hela mänsklighetens fundament? Vad ligger bakom deras beteende? 

Jag försökte vara så taktfull som möjligt för inom mig fanns ett litet hopp om att han själv skulle se vad Bibeln säger, men det verkade bara göra honom ännu mer rasande. Men trots hans fientlighet och ovilja till att själv undersöka Bibeln så fortsatte jag i hopp om att så några frön (1 Kor 3:6-7, Matt 13:8, 23). Resten av konversationen gick så här;

          Han: "Tragiskt att läsa din kommentar. Så otroligt inskränkt syn på dina medmänniskor du verkar ha! För det första så har jag inte recenserat bibeln. Kommentarer som din skrämmer mej, att det finns en sån brist på kunskap och respekt för sina medmänniskor! För det andra så kan man tolka Bibeln på många olika sätt. Sedan tror jag att det är viktigt att vi som människor inte slutar tänka själva! Att blint lita på något som är skrivet utan att reflektera och tänka själv är förödande! Kommentarer som din leder bara till att skuldbelägga och döma människor! Svårt att tro att det leder till något gott!"

          Jag: "Om du tolkar Bibeln lika fel som du tolkar min kommentar så beklagar jag"


          Han: "Har du funderat på hur många människor inom kyrkan och kristenheten som bara känner skuld och skam och som inte vågar blomma ut som sej själva! På grund av sådana här kommentarer och ett gammalt arv av vad som är syndigt och fel, och hur man skall vara. Istället för att bygga på det som är bra och lyfta sina medmänniskor! Vi behöver mer kärlek och öppenhet till varandra för att bygga en bättre värld! Du är verkligen inte med och bidrar till en mer kärleksfull värld. Snarare tvärt om! Jag beklagar din tolkning av Bibeln!"


     (men han ger inga hänvisningar till Bibeln så jag fortsätter...)

          Jag: "Exakt vilka ord i min kommentar får du till "inskränkthet och respektlöshet för mina medmänniskor".......? Var i min kommentar skriver jag om ”skuld och skam”…? Vad är det som gör att du känner dig så personligt angripen att du måste förolämpa med så förutfattade meningar och hånfull härskarteknik, bara för att jag hänvisar till att Bibeln inte godkänner homosexualitet......?

Bara för att jag visar vad Bibeln lär så kritiserar du mig (gör du så med alla som refererar till vad som står skrivet i en bok - fastän denne inte själv författat boken...?) Kan du verkligen inte se att det är du som dömer mig och alla andra som tror på Bibeln inklusive dess Författare, och inte tvärtom?!

Dina kommentarer visar med all tydlighet på hur man ses som en fördomsfull och kärlekslös person bara för att man som kristen hellre vill vara bibliskt korrekt än politiskt korrekt. Idag är det många som påstår att kristna måste älska allt och alla, men då innebär det att man även älskar det onda. 

Huruvida du vill tolka bibelverserna jag gav dig i min första kommentar till raka motsatsen får du själv bestämma. Men det är ett viktigt ansvar för kristna att berätta om den bibliska sanningen för andra så att de kan tro och bli räddade. Något jag däremot faktiskt skrev i min första kommentar var att ”Gud är förlåtande och älskar alla människor” men det betyder inte att Han älskar deras handlingar. Det finns ingen människa som är felfri, det vet Gud och Han vill verkligen hjälpa oss eftersom Han älskar oss. Det är sann kärlek! (Jesaja 55:6-7)"

          Han: "Skulle jag inte ha rätt att kritisera och bemöta din ståndpunkt när du med Bibelns hjälp kritiserar mej. Vi har ju olika åsikter om hur man ska tolka Bibeln! Men att visa på några bibelord och hävda att det är sanning, utan att reflektera och fundera är ju bara löjligt! 
Att du sedan gömmer dej bakom vad du tror är sanningen i Bibeln förvånar mej inte! Genom att göra som du gör mot mej, du slår bibeln i huvudet på mej och förklarar för mej vad bibeln hävdar är syndigt och fel (enligt din tolkning av bibeln). Då dömer du mej och ditt agerande leder till att skam och skuld belägga människor! Enligt min mening så är det respektlöst och inskränkt av dej att gömma sej bakom några bibelord!"


     (Istället för att komma med argument fortsätter han med hånfulla förolämpningar. Men det rör mig inte. Min enda tanke var att försvara den kristna tron och Bibeln)
 
          Jag: "Du varken ”bemöter” eller kommer med argument eller hänvisningar till bibelställen som bekräftar dina åsikter, utan istället fortsätter du med personangrepp och lösa påståenden om att jag bara ”läser utan att reflektera” bara för att jag visade dig vad som står i Bibeln. Du tycker det är ”löjligt för att jag hävdar att dessa är sanning”. Okej, så du hävdar att dessa bibelord inte är sanning….?! 

 Du skriver också att jag ”kritiserar” dig ”med hjälp av Bibeln”. Men det är fel eftersom jag bara visat dig vad som står i Bibeln. Trots detta så känner du dig ändå dömd och grunden för det ligger kanske i ditt eget samvete. (Rom 2:14-15)

Visst finns det en del saker som man kan tolka lite olika men, när det så klart och tydligt står skrivet att Gud inte godkänner homosexualitet och mord t ex så talar Bibeln klarspråk. Men du menar att det är en fråga om åsiktstolkning. Gör du detsamma när det gäller ett lands lagar? T ex när lagen klart och tydligt säger att det är förbjudet att stjäla eller mörda, så kritiserar du den eftersom du skrev: ”Vi har ju olika åsikter om hur man ska tolka”?!

Om nu en person förklarar för dig att det de facto är förbjudet att stjäla och mörda enligt lagen, så menar du att den personen ”slår dig i huvudet med lagboken (Bibeln) och att den personens agerande leder till att skam och skuldbelägga människor! Och att det enligt din mening är både respektlöst och inskränkt av den personen att gömma sig bakom några ord från lagboken (Bibeln)!” Intressant tolkning må jag säga…

Eftersom du menar att jag har fel ”åsikt” varför då inte visa mig var i Bibeln som det står att Gud tycker att homosexualitet är ok? Eller åtminstone hur du har kommit fram till din egen ”åsikts tolkning"? Trots allt är det ju det kristna ska göra, så att andra kan komma till tro och bli frälsta (räddade). 
Här är några verser: 

     "Du ska inte ligga med en man som en man ligger med en kvinna. Det är avskyvärt." (3 Mos 18:22

     ”Vet ni inte att orättfärdiga inte ska få ärva Guds rike? Bedra inte er själva! Varken sexuellt omoraliska eller avgudadyrkare, varken äktenskapsbrytare eller de som utövar homosexualitet eller som låter sig utnyttjas för sådant, varken tjuvar eller giriga, varken drinkare, förtalare eller utsugare ska ärva Guds rike.” (1 Kor 6: 9-10).

     Du behöver varken svara mig eller tro på det jag tror. Men jag hoppas att du ska läsa, studera och begrunda vad Bibeln lär med ett uppriktigt hjärta. För det viktigaste som finns är ditt förhållande till Gud. Det är endast Gud som dömer och det är till Honom vi ska stå till svars."


          Han: "Väldigt dålig jämförelse mellan Bibeln och lagboken! Sveriges rikes lag är inte upp till dej och mej att tolka, den tolkar vårat rättsväsende! Medans Bibeln är upp till oss kristna att tolka. Eller har du tolkningsföreträde av Bibeln... 
Om du gör ditt bästa för att tillrättavisa människor så ska jag försöka göra mitt bästa för att i alla lägen försvara människors rätt att få vara sej själva och få älska vem man vill!"


          Jag: "Slår du upp Psalm 119 så kan du se flera synonyma uttryck som "stadgar, bud, domar, befallningar, budord" i de 176 verserna. Så du får tycka att min jämförelse med en lagbok är hur dålig som helst men, jag tänkte ändå att det skulle vara hyfsat lätt att förstå för de flesta, vilket väl ändå är huvudsaken. I Predikaren 12:13 står det: ”Frukta Gud och håll Hans bud, det gäller alla människor.” Ingen människa behöver ha ”tolkningsföreträde” för något som står så tydligt och klart.

Bibeln innehåller alltså lagar och levnadsregler (därav min jämförelse) men, också mycket annat såsom historia, profetior, levnadsberättelser, goda råd, tröst, livsviktig vägledning och varnande exempel, osv. Ingen lärare på jorden har varit skickligare på att använda liknelser än Jesus Kristus. (Matt 13:34-35) Bland annat liknade Jesus sig själv som ”vinstocken” och sina efterföljare som ”grenar”. Han jämförde barn med ”olivplantor”, himmelriket med ”10 jungfrur” och Guds rike med ”ett senapskorn”, etc. (Ps 128:3, Joh 15:5, Matt 25:1-13, Mark 4:30-34).


Han använde liknelser dels för att det skulle vara lättare för folk att förstå, men också för att sålla bort de som hade ”förhärdade hjärtan”...; 

     "Lärjungarna kom fram och frågade Jesus: 'Varför talar du till dem i liknelser?' Han svarade dem: "Ni har fått lära känna himmelrikets hemligheter, men de har inte fått det. Den som har ska få, och det i överflöd. Men den som inte har ska bli fråntagen också det han har. 
Därför talar jag till dem i liknelser, för de ser utan att se och hör utan att höra eller förstå. För dem uppfylls Jesajas profetia: "Ni ska höra och höra men inte förstå, och ni ska se och se men ändå inte se, för detta folks hjärta är förhärdat. De hör illa med sina öron och de sluter sina ögon, så att de inte ser med sina ögon eller hör med sina öron eller förstår med hjärtat och vänder om så att jag får bota dem." (Matt 13:10-15 och Jes 6:9-10)

     Gud älskar alla människor men, Han kan hata deras handlingar. Vi kan också älska någon men hata deras handlingar för att vi vet att dem inte leder till nåt gott. Du kan försvara rätten till homosexualitet hur mycket du vill men, det går emot Guds bud ändå. Vi har alla våra svagheter men, istället för att spy ut dina aggressioner på mig som inte gjort annat än att visa vad Bibeln lär om homosexualitet, så borde du ödmjuka dig inför Gud och be Honom hjälpa dig att ta tag i vad det nu än är som gör dig så fientligt inställd till Hans ord och de som håller fast vid dem."

          Han: "Spännande analys du gör utav mej... när du inte har en aning om vem jag är och vad jag har för relation till Gud! Enligt dej så verkar allt i Bibeln vara glas klart... konstigt då att vi har en mängd olika samfund och inriktningar inom kristenheten. Med olika tolkningar och utryck i olika frågor! Det pågår diskussioner bland teologer och forskare i olika sammanhang om hur saker ska tolkas osv.

Det som du helt har fått om bakfoten är att homosexualitet inte är någon handling som du kan välja att avstå ifrån! Att vara hetero, homo, bi, trans, eller queer person. Det är ju vem du är som person innerst inne! 

Ett exempel: Om jag är hetero och så säjer vi att det står i bibeln att det är fel att leva som hetero... visst kan jag bli munk och försöka att inte leva ut min heterosexualitet. Men till vilken nytta, jag kommer vara lika mycket hetero ändå! Vi är Alla skapade till Guds avbild i regnbågens alla färger och former! Guds kärlek är garanterat större och mäktigare än vad vi kan föreställa oss!

Du behöver inte kasta massa bibelord på mej... det fungerar inte på mej hur gärna du än vill! För jag kommer forfarande försöka att försvara alla Människors rätt att få vara sej själva och få blomma ut till den person som Gud har tänkt! I alla regnbågens färger 🏳️‍🌈 🏳️‍🌈 ❤️"



     (Det jag vet om hbtq+-rörelsen räcker för att vägra gå med i deras Pride-parader, trots att man kan bli utpekad som en tråkmåns (och sånt som är värre förstås). Deras "stolta/högmodiga parader" kan verka "oskyldiga, roliga och färgglada" för mindre vetandes men, under ytan är det raka motsatsen! Jag tänker på vad som står skrivet i Efeserierna 5:11
     "Var inte delaktiga i mörkrets ofruktbara gärningar utan avslöja dem i stället", så därför väljer jag att avsluta med...)

          Jag: "Analys? Det räcker med att läsa dina kommentarer. Om du hade vetat vad som står i Bibeln så hade du aldrig skrivit "enligt din tolkning av bibeln!" För det är helt vanliga bibelverser som alla kan slå upp på några sekunder. Biblegateway.com är en bra början om man inte har en Bibel till hands. 
Om du vill vara kristen så borde du läsa Bibeln (istället för queer-propaganda) eftersom det är Bibeln som kristna ska bekänna sig till. Bibeln blev skriven till hela mänskligheten, inte till teologer att tvista om. 

 Ditt påstående om att ”homosexualitet inte är nån handling som vi kan välja att avstå ifrån” är helt fel. Se själv i 1 Kor 6:9-11Sen nämner du celibat som ett alternativ och ja, det är en bra lösning. En annan hjälp är att ödmjukt och uppriktigt erkänna sina synder och be till Gud om självbehärskning. (Gal 5:22-23)

Ja, vi är skapade till Guds avbild: 
     ”Och Gud skapade människan till sin avbild, till Guds avbild skapade han henne, till man och kvinna skapade han dem. Och Gud välsignade dem och sade till dem: ”Var fruktsamma och föröka er, uppfyll jorden och lägg den under er.” (1 Mos 1:27-28) 

     Och som du ser skapades vi inte i regnbågens alla färger, utan endast till två kön.(Ps. om du vill veta vad regnbågen faktiskt står för så kan du läsa om det här: 1 Mos 9:8-17). Även Jesus sa: 
     "Har ni inte läst att Skaparen från början gjorde dem till man och kvinna och sade: 'Därför ska en man lämna sin far och mor och hålla sig till sin hustru, och de två ska bli ett kött? Så är de inte längre två utan ett kött. Vad Gud har fogat samman får alltså människan inte skilja åt.'" (Matt 19:4-6)

     Ändå är det just det som den PK-styrda HBTQ+-rörelsen försöker göra genom att framtvinga och fastställa sin egen standard för vad som är riktigt och korrekt och ta Bibelns plats som den grundläggande standarden för "sanningens pelare och grundval". (1 Tim 3:15). Lika bedrägligt som ”ormen” i Edens lustgård angrep Guds bestämda ordning när han sa till Eva ”Har Gud verkligen sagt….” (1 Mos 3:1) så att han lyckades ingjuta tvivel i deras sinnen och bedra dem med sin uppenbara lögn, lika bedrägligt är det när HBTQ+-rörelsen angriper sanningen om de två könen med lögner om att mannens och kvinnans kön är oväsentliga, utbytbara och till och med "obestämbara" för vissa.

Att ni försöker kapa just kristendomen (precis som regnbågen) blir samtidigt trosstärkande för varje sann kristen som studerar Bibeln, då man lär sig förstå hur saker och ting hänger ihop på ett djupare plan. 

Precis som ormens bedrägeri i Eden, så är HBTQ-sekten som du propagerar för inget annat än demonisk propaganda och har inget med kristendom att göra. (1 Mos 3:4-5, 1 Joh 5:19) Sektens anhängare har ett tankesätt som inte är förenligt med verkligheten och ”ytliga hjärtan” och ”låtsas regnbågar” är det enda de kan lysa upp med i det andliga mörkret. 
”Störst är kärleken!” skanderar ni utan att förstå innebörden, och i er andliga blindhet förväxlar ni kärlek med pervers sex utan gränser. Vad blir nästa sluga drag? Igår ”fri sex”, idag "hbtq+...", imorgon…? (3 Mos 20:13 och 2 Petr 2:1–22)

Guds kärlek är oändligt stor, därför vädjar Han till oss om att vända om så att Han kan rädda oss, och jag hoppas innerligt att du en dag ödmjukt och uppriktigt vänder ditt hjärta till Gud (Hes 33:11) Tills dess har jag varken tid eller intresse för meningslösa dispyter med en indoktrinerad papegoja som bara vill spy galla över den kristna tron med den vidriga HBTQ-agendan. 
 För övrigt faller dina ”argument” lika platt som den ideologi du försvarar. Allt jag gör är att försvara Guds ord, som alla kristna borde göra, mot den giftiga villolära som du vill sprida. Dina ord avslöjar dig (Matt 7:6 och Luk. 6:45). Så fortsätt du att "försvara" HBTQ om du vill, men det är en hopplös kamp som står i direkt opposition mot den allsmäktige Guden. Så kampen kommer inte att sluta med att små egocentrerade ”stolta syndare” drar ner den Store Skaparen från Hans Allsmäktige Tron. Tvärtom!

          Han: "Du verkar lägga ner mycket energi på att försöka trycka ner människor med hjälp av bibeln! För det är faktiskt det du gör genom att leta upp massa bibelord som bevisar din syn på vad du anser att bibeln säjer! Dina kommentarer säjer mer om hur indoktrinerad du verkar vara i någon form av kristen sekt! 

När jag läser dina kommentarer så inser jag hur otroligt lite du vet om HBTQ personer. Du borde gå några kurser för att lära dej lite mer. Människor brukar vara rädda för det som är främmande för dem och som dem inte har någon relation eller kännedom om. Om du på riktigt lärde känna personer som inte är som du. Till exempel HBTQ personer så skulle du kanske börja ompröva dina ställningstaganden! 
Jag önskar att du en dag får den insikten att förstå dina medmänniskor på ett bredare och vettigare sätt, än så otroligt trångsynt som du gör idag! Mer kärlek och förståelse och respekt för varandra behöver våran värld! Inte pekpinnar och fördömanden! 
Ett tips gå och lyssna på Ann-Christine Ruuth föreläsare och präst. Lyssna på hen med ett öppet hjärta! 
_________________________


     Trots att han påstår sig vara kristen så hänvisar han inte en enda gång till Bibeln. Däremot anklagar han den kristna tron som grundar sig på Bibeln. I brist på argument så kapar han mina ord och vänder dem upp och ner, precis som alla indoktrinerade politiskt korrekta gör (härmar som papegojor och kastar grus som småbarn i en sandlåda). 

Dock kom han med en enda hänvisning i sin sista kommentar, dock inte till Bibeln utan till en person som är - hör och häpna - "föreläsare, inspiratör, präst och transperson" och som på sin hemsida presenterar sig med följande ord: "En gång hette jag Åke – nu är jag Ann-Christine."

Okej jag fattar, och det bekräftar bara än en gång hur självupptagna människor hellre lyssnar på "lärare efter sina egna själviska begär" än på Gud, precis som det står i 2 Tim 4:3-4

"Det ska komma en tid då människor inte längre står ut med den sunda läran utan samlar åt sig mängder av lärare efter sina egna begär, så som det kliar i deras öron att få höra. De vägrar att lyssna till sanningen och vänder sig till myter." 

Och som jag skrev innan, så hade det här med HBTQ inte intresserat mig så mycket om det inte hade varit för att han kallar sig kristen. Så han väckte min nyfikenhet helt enkelt och jag ville förstå hur det kan komma sig att man kallar sig kristen när man samtidigt visar så stor fientlighet mot Bibeln och den kristna tron. 

Så här i efterhand har jag ibland tänkt om jag inte gick lite väl hårt fram, speciellt i min sista kommentar. Men när jag tänker efter igen så, nej. Inte när jag tänker på hur många människor som vilseleds, inte minst barn och ungdomar som indoktrineras av sådan här kulturmarxistisk propaganda redan från förskolan och uppåt (läs RFSL). Jag blir uppriktigt ledsen när jag tänker på hur många barn och unga som kan bedras av HBTQ-sekten och få sina liv förstörda...

Det är så tydligt hur de vill förvränga kristendomen för att rättfärdiga sina handlingar. Precis som pedofiler försöker rättfärdiga sina äckliga perversa handlingar genom att "tolka" de stackars utsatta barnens "signaler" till att betyda att "de själva ville vara med på det". Ja, ungefär så! Lika fel, lika perverst, lika ont! 

 De vill trotsigt och stolt fortsätta vara perversa men ändå förklaras rättfärdiga. De förvränger och förkastar Bibeln men vill prompt kalla sig kristna. De hyllar sig själva och sin ideologiska sekt som sprider översexuell propaganda och för allt detta kräver dem respekt!? Hur galet är inte det?!

Därför ser jag dessa stolta HBTQ+-kristna ungefär lika "kristna" som anarkister = dvs inte alls! Och genom att kalla sig kristna så försöker de infiltrera kristendomen för att försöka utplåna den. Det bekräftar också hur vi lever i ändens tid (2 Tim 3:1-5).

Innan jag avslutar vill jag understryka att jag absolut inte drar alla homosexuella över en kam. Det finns homosexuella som inte alls tycker om HBTQ+-rörelsen, och så finns det de som lämnat sin gamla livsstil helt och hållet. Sedan är det inte bara HBTQ-personer som propagerar för HBTQ+-sekten, utan det kan vara vem som helst oavsett sexuell läggning. Och många som går med i Prideparader är nog ganska ovetandes till vad rörelsen egentligen står för och ser det bara som en "kul grej" och följer därför bara med i strömmen. Jag hoppas de vaknar upp en dag och granskar den destruktiva rörelsen. 

"Om du bara tror på det du tycker om i Bibeln men, avvisar allt det du inte tycker om, då är det inte Bibeln du tror på, utan dig själv!"

Populära inlägg i den här bloggen

Vad säger Bibeln om att röka hasch?

Vad säger Bibeln om droger?

Det är inte avhållandet av mat eller andra ritualer som ger Gud ära, utan kärleken till Gud och våra medmänniskor!

Den Islamiska Antikristen och den Falske Profeten: Börjar med Jesus och Styggelsen

Kommer barn som dött i missfall, abort eller i samband med födseln att uppväckas i uppståndelsen?

Överser Bibeln med slaveri?

Islam med dess imamer och försvarare har inget värde för debatt om vad kristna får eller inte får äta, eller om kristen tro överhuvudtaget.

Den förlorade sonen

Att be för kungar och alla i ledande ställning