Varför jag blev en Pro-Life aktivist


Jag kom fram till detta stegvis. Jag minns att jag först blev förkrossad över att läsa vad som faktiskt hände i domen om "Roe mot Wade" (Compelling Interest: The Real Story Behind Roe v. Wade). Det var vårdslöshet, slapphet, ytligt tänkande, dumhet och underlåtenhet i att erkänna ren och skär ondska, som ledde fram till detta livsavslutande beslut från Högsta domstolen. När jag lyssnade på ljudet från rättegången blev jag förvånad över det som dock medgavs: det skulle inte finnas något rättsfall om det kunde visas att de ofödda var mänskliga!


Sedan fortsatte jag att läsa doktor Bernard Nathansons vittnesbörd om att ha drivit den största abortkliniken i USA tills han blev övertygad om att han var inblandad i ett demoniskt förfarande. Han ångrade sig bittert och fortsatte med att skriva "The Hand of God: A Journey from Death to Life by the Abortion Doctor Who Changed His Mind" [läs gärna; Guds hand: En resa från Död till Liv av Abortläkaren som Ändrade sig]. Han skrev också "Aborting America" och producerade filmen "The Silent Scream" [Det Tysta Skriket].


En av Nathansons största styrkor är hans avslöjande av det fullständigt kompletta bedrägeriet. Abort bygger på lögner. Abort omsluts, upprätthålls och skyddas av lögner. Och som kristna tror jag att vi har ett ansvar i att erkänna lögner [dvs. vi ska hålla oss till sanningen] - och sedan reagera på dem. Men nu har Guds underbara förlåtelse täckt Nathansons synder, och detsamma gäller även alla som själv har gjort en abort, eller varit inblandad i det [dvs. om man har ångrat och omvänt sig, ö.a.].


Jag fortsatte mitt läsande och blev mer och mer överväldigad. Jag lärde mig så mycket - och jag har aldrig kunnat glömma det. För när du väl vet, då vet du! Det är därför jag inte förstår kyrkans (för det mesta) tystnad. Är inte de som vet lika skyldiga som de som utövar sådana onda gärningar? Hur kan en kyrka ens vara en kyrka om de inte står upp mot denna slakt? Det är smutsigt, hemskt, groteskt och depraverande. Det är ett angrepp på varje moralisk princip som människan känner till.


Jag anser att samtycke till abort (är inte tystnad medhåll?) deformerar oss som folk och som nation. Min läsning fortsatte (medans jag skrev) med flera böcker av Randy Alcorn som var ovärderliga. Han är en stor författare; ingen pastor eller individ som hoppas kunna hjälpa andra borde vara utan hans bok ”Pro-Life Answers to Pro-Choice Arguments”.


Och jo, jag har blivit ”varnad” mot att engagera mig i den här kampen eftersom det inte är så ”trevligt” alla gånger. Men jag nödsakas av Jesaja 1:17 och så många andra liknande skriftställen: 

 "Lär er att göra det som är gott! Sök rättvisa, hjälp den förtryckte till rätta, försvara den föräldralösa...”


Och ja, det här är tungt och det är svårt att känna till ondskans djup, men det är bättre än okunskap. Okunnighet har fungerat som en förbannelse i denna fråga. Apati är ännu värre. Och att stänga ögonen är farligt eftersom det kan leda till att ens hjärta förhärdas.


Låt mig vara radikal och säga att du inte har en aning om vad denna abortverksamhet handlar om förrän du har läst "The Abortion Holocaust" av William Brennan. Det vill säga att vi lever - nu, idag – mitt i en förintelse. Jag tror inte att ursäkten, "vi visste inte", kommer att vara giltig på Domedagen. Ben Shapiro, Ray Comfort, Matt Walsh med flera, har varit utmärkta tillgångar för mig och fantastiskt passionerade exempel på vad vi alla borde vara.


Och nu när Amerika äntligen vaknar upp till det som sker - barnamord – då kanske vinden vänder. Det har gått plågsamt långsamt. Jag har så många frågor: Hur kan goda människor visa sådan apati? Känner vi inte ens till vad mord är? Vad har hänt med samvetet hos abortarbetare och läkare? Har vi tystats och uppslukats av de otroligt onda lögnerna om ”val”? ("Val" används som en eufemism [förmildrande uttryck] för att någon dör.)


Vi måste börja med att berätta sanningen för oss själva. Och sanningen är att när denna avskyvärda bild nystas upp så avslöjar den det faktum att abortörer inte bara lämnar nyfödda barn för att dö, utan att de också - som en ren procedur - bryter av nacken på spädbarn för att döda dem. Som en abortör hördes säga, så skulle hon bryta av nacken på en baby som föds levande.


Jag är rädd för att vi kommit hit där vi är idag på grund av att vi helt enkelt inte protesterat, för att vi har blundat och tillåtit detta barbari under täckmantel av ”kvinnors rättigheter”. Kräver inte dessa inhumana handlingar protester? Hur kan vi inte stå upp mot detta? Jag trodde att Bibeln uppmuntrade oss att berätta sanningen för våra medmänniskor.


Så mitt korta svar på hur jag blev involverad i detta skulle kunna vara: Hur skulle jag kunna låta bli? Det är svårt att skriva om detta utan att låta predikande. Och sanningen är att jag vill att ni alla ska bli lika passionerade som jag är.


Det är egentligen väldigt enkelt. Ofödda barn är personer precis som du och jag, och det är därför det är fel att döda dem. Må Gud hjälpa oss!


Titta gärna på vår “Pro-Life Panel” (från den 4 juni) på youtube.com/focusonthekingdom

 Orginaltitel: Why I Became a Pro-life Activist av Barbara Buzzard.

Populära inlägg i den här bloggen

Vad säger Bibeln om att röka hasch?

Vad säger Bibeln om droger?

Det är inte avhållandet av mat eller andra ritualer som ger Gud ära, utan kärleken till Gud och våra medmänniskor!

Den Islamiska Antikristen och den Falske Profeten: Börjar med Jesus och Styggelsen

Kommer barn som dött i missfall, abort eller i samband med födseln att uppväckas i uppståndelsen?

Överser Bibeln med slaveri?

Den förlorade sonen

Att be för kungar och alla i ledande ställning

Varför nämns slaveri i Bibeln?