Fatimahs vittnesbörd


Och jag såg troner, och de som satt på dem fick rätt att döma. Och jag såg själarna av dem som hade blivit halshuggna för Jesu vittnesbörd och Guds ord och som inte hade tillbett vilddjuret och dess bild eller tagit emot märket på sin panna eller sin hand. De levde och regerade med Kristus i tusen år. - Upp 20:4.

Fatimah lämnade islam efter 30 år som hängiven muslim i ett muslimskt land. Det här är en ett kortare utdrag ur hennes historia. Förklaring till fotnoter och mer information finns under inlägget.
~~~

Jag antar att vändpunkten i min religiositet kom en sommar när jag läste hur Muhammad brukade falla i trans när han mottog uppenbarelser. Min pappas mor hade förmågan att fånga demoner/andar (kallas jinn på arabiska) [---] När min farmor kallade på honom [demonen] stelnade hennes kropp, hon svettades kraftigt och föll i trans. Hennes läppar rörde sig väldigt fort, men om någon ansträngde sig för att höra, så hörde de […] ett svagt ljud av en manlig röst som talade på ett annat språk. Min far erinrade sig att det lät som "ett mäktigt djurs snarkande." Hon började då skriva flera meningar utan paus. När den övernaturliga kraften lämnade henne kollapsade hon, dränerad på all energi.

Hennes skrivande, om än förvirrande ibland, var ofta på felfri arabiska och gav alltid svar på de frågor som hon hade ställt till anden. Anden gav inblick i tidigare händelser som ofta var korrekta och berättade för henne om framtiden. Den profeterade även när hon skulle dö. Sådana berättelser är inte ovanliga i arabiska länder. [---] Det var heller inte ovanligt för fjorton århundraden sedan.

Koranen hänvisar till det på flera ställen och utmanade alla jinns [demoner/onda andar] och människor att förena sig och frambringa en bok som Koranen. [---] Det kan verka som en fånig utmaning idag, men 600-talets araber förstod det så. Texten i Koranen [måste ha] komponerats av någon så mäktig att ingen vanlig människa eller jinn någonsin tog upp [koranens] utmaning. [---] När jag lärde mig om Muhammeds erfarenheter kunde jag inte låta bli att dra likheter mellan hans fysiska tillstånd, när han hävdade att få uppenbarelser, och min farmors fysiska tillstånd när anden talade genom henne […]. Sedan läste jag en hadith där Muhammad sa:

*Det finns ingen bland er som inte har med sig en ständig följeslagare (qareen) [1] från jinn och en ständig följeslagare bland änglarna."  De sa: "Du också, Allahs budbärare?"  Han sade, "Jag också, men Allah har hjälpt mig mot honom (djävulens följeslagare) och han har blivit muslim, så han vill bara ge mig det som är bra.*

(Denna hadith är citerad HÄR och en liknande finns i Sahih Muslim, bok 39, Hadith nr 6759). Det är ganska tydligt att Muhammad hade en demon/jinn som en ständig följeslagare. Muhammad [trodde sig] ha makten över den jinnen [demonen] och hade behärskat den och fick den att underkasta sig Allah (anden hade blivit muslim) så han förenade sig med Muhammed, vilket Muhammed tyckte var bra. Det är dokumenterat att Muhammed har bekräftat detta.

Koranen är verkligen vacker på många ställen. Surah Rahman är oerhört vacker poesi som man inte bara kan uppskatta om man förstår arabiska, utan även de som inte förstår arabiska tycker det är förtrollande. Men min fråga har alltid varit: är detta allt Den Mäktige Guden kan komponera? Begränsade inte Muhammed Guds kraft genom att hävda att Koranen var Hans ord? [---] Men så var det inte Muhammed som skrev den heller. Språket kan ha varit alltför sofistikerat för honom och kan ha imponerat på honom. Koranen hävdar att jinns lyssnade på Koranen och spred ordet (Surah 46: 29-30).

Kan det vara så att Muhammeds Jinn också hörde Toran (från Gamla testamentet) och Evangeliet [från Nya testamnetet] och rapporterade det till Muhammed? Muhammed kände inte till Skrifterna eller den bibliska historien eller vetenskapen, men kunde hans Jinn ha känt till allt detta, om än genom sin egen felaktiga förståelse [...]? Gud gör inte fel, men en Jinn kan, och därför finner vi motsägelser och dålig vetenskap i Koranen. Kanske visste Aisha [2] i hemlighet att det inte var Gud som var angelägen om att uppfylla Muhammeds önskningar, utan att det var en Jinn [demon]…

Jag fortsatte att studera islam närmare. När jag ifrågasatte olika punkter, sa andra till mig att jag uppmanade Satan att viska till mig och att jag borde sluta läsa så mycket. De flesta muslimer känner inte heller till de små detaljerna om sin religion eller bryr sig inte om dem för att kunna bevara sinnesfriden. Mina närmaste fortsatte att förklara att jag inte gjorde något fel: Jag tillbad en Gud - bad mer på en dag än någon från nån annan religion; Jag bedrog inte någon, ljög inte och stal inte. Hustrumisshandel, polygami och förtryck påverkade inte mig. Vad mer ville jag ha? Så jag började tyst söka efter Sanningen i hemlighet.

Jag tillbad en gud fem gånger om dagen men de tillhörande ritualerna var tröttsamma. [---] Fem gånger om dagen satt jag på min bönematta i Tashahhud och spenderade nästan hälften av min bön i att välsigna Muhammed och hans ummah flera gånger. Vilken annan profet lärde någonsin sitt folk att välsigna honom oändligt varje dag? Jag misstänkte en dold paranoia [hos honom], men ingen muslim jag kände förstod.

Min tro på islam hängde i en tunn tråd och jag väntade bara på att Gud skulle visa mig det sista tecknet. Det tecknet kom i form av ett islamiskt samtal som jag deltog i. Talaren talade om Koranen. Någon från publiken frågade hur många verser det finns i Koranen eftersom det finns en viss förvirring på exakt antal. Talaren förklarade att ingen vet (och lade till att det inte spelar någon roll hur många det finns):

Antalet är ifrågasatt eftersom koranforskare skiljer sig åt i sina åsikter över var en vers slutar, och om vissa verser är en eller flera verser, beroende på hur Koranen sammanställdes. Enligt den nuvarande versionen finns 6 236 verser utan bismillah och 6.349 med bismillah [3]. Det finns dock koranforskare som ser på de äldsta samlingsverken av verserna och tror att rätt antal med bismillah är 6 666!” [4]

Han hade inte ens avslutat sitt samtal när mina armar fick gåshud och jag gick ut ur byggnaden. Hemma spenderade jag mycket tid på internet sökandes information om Antikrist. Vad jag hittade var väldigt betydelsefullt. Uppenbarelseboken 20:4 säger:

”Och jag såg troner, och de som satt på dem fick rätt att döma. Och jag såg själarna av dem som hade blivit halshuggna för Jesu vittnesbörd och Guds ord och som inte hade tillbett vilddjuret och dess bild eller tagit emot märket på sin panna eller sin hand. De levde och regerade med Kristus i tusen år.”

Några distinkta egenskaper som karakteriserar Antikrist:
  • Hans tal är Sexhundrasextiosex = 666 (Upp 13:18). Det finns en stor möjlighet att det faktiska antalet verser i Koranen som sammanställts och standardiserats av Uthman verkligen är 6 666. Många muslimer tror iallafall det. 
  • Det finns ett märke på pannan på de som följer Antikrist (Upp 13:16) — Hängivna muslimska män utvecklar ett ärr på sina pannor, som kallas zabiba på arabiska, som kommer av att deras pannor gnuggas mot deras bönemattor. Det nämns t.o.m. i Koranen i 48:29. [5
  • Och det finns ett märke på deras högra hand (Upp 13:16) — För att komma in i islams fålla tog Muhammad trohetsed från folk som kallas bayah på arabiska som innebar att en man eller kvinna placerade sin högra hand i Muhammeds högra hand. Sufi-muslimer utövar fortfarande bayah. Bayah nämns också i Koranen i samma sura i 48:18, och även i 60:12. Och allt vad en muslim tog i besittning på Allahs väg, alltifrån mark till kvinnor kallades *det som deras högra hand besitter*. Islam kom för att äga allt "med sin högra hand." 
  • Antikrist kommer att ändra kalendern ('tider och lagar') (Dan 7:25) — Den muslimska heliga dagen är inte på sabbatsdagen [lördagen] utan på fredagen, och den muslimska Hijri kalendern är en månkalender som skiljer sig mycket från den relativt fasta julianska eller gregorianska kalendern. [6
  • Han kommer att sprida sig i länderna med sitt svärd (Dan 11) — Det är allmänt känt att islam spred sig i de olika länderna genom krig och ockupation. 
  • Antikrist kommer att predika en annan Jesus än den som predikades av apostlarna (2 Kor 11:3-4) Enligt den muslimska tron och särskilt Koranen så var Jesus inte [Guds son], [koranens Isa] pratade redan i vaggan som bebis, gav liv åt lerfåglar, och blev varken korsfäst eller uppstod [från de döda]. [7]

Vad som helst som inte är från Gud har alla möjligheter att förvandlas till något som är ont. Eftersom ingen gudomlig kraft stoppade Muhammed när han uträttade krig och började ge sig själv särsklilda tillåtelser, så måste han ha trott att allt han gjorde hade Guds godkännande och välsignelse. Koranen insisterar på att alla muslimer måste lyda Allah och Muhammed och måste välsigna Muhammed varje dag. Och medan det finns många hadither som lär att Muhammed var en människa, så finns det också många fler som uppmanar muslimer att sätta hela sin tro på Muhammed, svära trohetsed till honom, välsigna honom och söka hans medling på domedagen, då *alla profeter från Adam till Jesus* [enligt Koranen] kommer att misslyckas med att ingripa, så Muhammed kommer då att tala från sin "Maqam Mahmoud" (upphöjda position) [8] för att medla för sina anhängare. Att veta allt detta och mer därtill, gjorde att jag inte kunde fortsätta vara muslim.

En profet [Muhammed] kom för att ändra det onda status quo och reformera samhället [i Arabien]. Men att argumentera för stöldkupper, polygami, barnäktenskap, slaveri och hustrumisshandel som var Arabiens antika sedvänjor och som islam fortsatte med […] visar bara vad Muhammed borde ha gjort, men inte gjorde. Genom att inkludera sådana handlingar i hans utövning och i Koranen kunde Muhammed försökt sätta gränser, men istället sanktionerade han dem i processen. Trodde han verkligen att dessa metoder gradvis skulle avta, som muslimerna hävdar, när han samtidigt hävdade att han var den siste profeten och skulle följas helt och fullt?

Så kände jag för den religion jag föddes in i. Men jag hoppade inte blint in i kristendomen. Jag studerade andra religioner och kom till slutsatsen att Kristi budskap verkligen är det bästa och mest fredliga, men jag kanske inte håller med alla kristna och deras praxis. Men man kan skapa förändring genom kärlek.

Inget och ingen kan jämföras med Jesus Kristus. Han behöver inte min lovprisning för hans handlingar talar för sig själv, och han behöver inte mina välsignelser eftersom han är den som välsignar, ty Herren är verkligen min herde. Jag stannar inte längre uppe hela nätter för att läsa och åter läsa Koranen med både skräck och misstro, och jag är inte längre bitter angående Muhammeds läror, eftersom jag finner tröst i Kristi ord; ord som varsamt varnar och gör oss till ödmjuka och snälla människor. Nu tror jag starkt på att om du uppriktigt söker sanningen och håller ditt hjärta och sinne öppet, så kommer Jesus så småningom för det har han lovat;

"Fortsätt att be och ni ska få. Fortsätt att söka, och ni ska finna. Fortsätt att bulta, och dörren ska öppnas för er." (Matt 7:7)



~~~

Läs hela Fatimahs vittnesbörd HÄR som är ganska långt och innehåller många andra intressanta detaljer. Länkar till fler berättelser av före detta muslimer från i stort sett hela världen finns i min sidospalt "Folk som lämnat islam".

Jag menar inte att jag vet att Antikrist kommer genom Islam, bara att jag ser många likheter. Bibeln varnar oss för djävulen och hans bedragare, falska profeter, falska Jesus-gestalter, antikrister, Antikrist, falsk religion och spiritism och allt som har med det att göra. Den ende sanne Guden vill att vi noggrant ska läsa Hans inspirerade ord i Bibeln, så att vi kan komma till insikt om Sanningen.

Här följer en förklaring till fotnoterna:
[1] qareen, en konstant spöklik följeslagare - se HÄR.
[2] Aisha, enligt de mest auktoritativa haditherna skrev Muhammed äktenskapskontrakt med Aisha när hon var sex år och fullbordade äktenskapet när hon var 9 år. Muhammed var 53 år gammal. Mer info HÄR.
[3] Bismillah, samlande namn på frasen "I Guds, den Barmhärtiges, den Nåderikes namn"
[4] Upp 13:18.
[5] Zabibah, eller Prayer bump.
[6] Hijri, eller månkalendern.
[7] 'Isa, en muslimsk Jesusgestalt
[8] Läs mer om antikrist HÄR

Populära inlägg i den här bloggen

Vad säger Bibeln om att röka hasch?

Vad säger Bibeln om droger?

Det är inte avhållandet av mat eller andra ritualer som ger Gud ära, utan kärleken till Gud och våra medmänniskor!

Den Islamiska Antikristen och den Falske Profeten: Börjar med Jesus och Styggelsen

Kommer barn som dött i missfall, abort eller i samband med födseln att uppväckas i uppståndelsen?

Överser Bibeln med slaveri?

Islam med dess imamer och försvarare har inget värde för debatt om vad kristna får eller inte får äta, eller om kristen tro överhuvudtaget.

Den förlorade sonen

Att be för kungar och alla i ledande ställning